yoshi
yoshi
Fmen
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ltszm
Induls: 2006-09-14
 
Szablyok
 
Linkek
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Rendes szablyknyv

                          

 

RSZLETES SZABLYOK

 

 

Stop!

Ne olvasd el ezeket a szablyokat, amg nem jtszottl mr jtkot a gyors kezdsi tmutat segtsgvel.

 

Tartalom:

A Duel Masters jtk tanulsa

Felkszls

Hogyan nyerj

A duel masters krtya rszei

Krsorrend

Kulcsszavak

A sajt paklid sszelltsa

Jtk kettnl tbb jtkossal

Szjegyzk

Krtyalista

Krdsek

Elrhetsg

Krsorrend sszefoglal

 

A Duel Masters jtk tanulsa:

A prbajozi kikpzsed a kezd csomagban tallhat kihajthat kpmellklettel kezddik. Vedd magadhoz a mellkletet, a kt kezd paklit, a kt jtkmezt s krd meg a bartodat hogy jtsszon veled. Ez mind, amire a kezdshez szksged lesz. Ne olvass tovbb, mg az alapokat meg nem tanultad!

 

Felkszls:

Mindkt jtkos megteszi ezeket a lpseket, hogy felkszljn a jtkra:

1.        Keverd meg a paklid!

2.        Hzz 5 lapot a paklid tetejrl, de ne nzd meg ket. Rakd ket kppel lefel, egy sorban magad el. Ezek a lefedett lapok lesznek a pajzsaid.

3.        Hzz 5 lapot a paklid tetejrl.

4.        Dntstek el, hogy ki kezd.

 

Hogyan nyerj

Tmadd meg ellenfeled a lnyeiddel. Minden alkalommal, amikor egy lnyed tmad s nincs blokkolva, ttr egy pajzsot. Ha ellenfelednek nincs mr tbb pajzsa, tmadd meg mg egy lnyeddel, hogy nyerj!

 

Kr sorrend:

 

1 Kezdd el a krd

Ne csinlj semmit ez alatt a lps alatt, ha nincs „tappelt” lny a harci zndban vagy tappelt krtya a mana zndban. A tappelt krtyk azon krtyk, melyeket oldalra fordtottl az elz krdben, hogy jelezd, hogy hasznltad ket valamire. ltalban csak akkor lesznek tappelt krtyid, ha mr jtszottl pr krt a jtkbl. Ha van tappelt krtyd, tappeld vissza, hogy jelezd, hogy ebben a krben jra hasznlhatod.

( Fordtsd fejjel felfel a lnyeid, hogy vissza tappeld ket) KP.

( A visszatappelshez fordtsd a mana znban lv krtykat fejjel lefel gy, hogy el tudd olvasni a mana szmokat). KP.

 

2, Hzz egy lapot.

Fontos! Csak az a jtkos nem hz lapot az els krben,  aki kezd. Ez a szably nincs megemltve a kezd mellkletben. Egy lap hzsa azt jelenti, hogy a pakli tetejrl leveszel egy lapot s a kezedbe veszed. Amikor felhzod a paklid utols lapjt, vesztesz.

 

3. Helyezz egy krtyt a mana zndba.

Csak egy krtyt (brmilyen tpust) rakhatsz a mana zndba krnknt, kivve ha egy varzslat vagy hats tbbet tesz lehetv. Nem kell minden krdben krtyt raknod a mana zndba, ha nem akarsz. A mana znba helyezhet krtyk szma korltlan.

A mana zndba fejjel lefel rakd a krtykat, hogy el tudd olvasni a mana szmokat.

( Egy krtya mana znba val helyezse). KP.

A mana zndban lv krtyk mant tudnak termelni neked. A mana olyan mint a pnz. A lnyekrt s varzslatokrt tudsz vele fizetni.

Fontos! A mana zndban lv krtyk, csak mant tudnak termelni. A mana szmon kvl minden rajtuk lv szveget hagyj figyelmen kvl.

 

4. Idzz lnyeket s varzsolj.

Ha akarsz brmennyi lnyt meg tudsz idzni s brmennyit varzsolhatsz ez alatt a lps alatt.

Ezeket brmilyen sorrendben megteheted.

    Egy varzslat vgrehajtsa:

    Vlassz ki egy varzslatot a kezedbl. Az ra a bal fels sarokban van. Ha nem tudod kifizetni, akkor nem tudod vgrehajtani a varzslatot. A varzslat rt a mana zndban lv krtyk tappelsvel fizeted ki. Legalbb egy mannak ugyanabbl a civilizcibl kell szrmaznia, mint amibl a varzslat is szrmazik.

        Plda: egy termszet varzslathoz, melynek 4 az ra, legalbb egy termszet krtyt             tappelned kell a mana zndban. A tbbi 3 tappelt krtya brmely civilizcibl szrmazhat.

Miutn kifizetted az rt, hajtsd vgre a varzslatot. Ha nem tudod vgrehajtani a varzslat sszes hatst, nincs baj. Hajts vgre belle annyit, amennyit tudsz. Utna helyezd a varzslatot a temetdbe. A temetd legyen kppel felfel a paklid mellett.

Egy lny megidzse:

Vlassz ki egy lnyt a kezedbl. Az ra a bal fels sarokban van. Ha nem tudod kifizetni, nem tudod megidzni a lnyt.

A lny rt a mana zndban lv krtyk tappelsvel tudod kifizetni. Legalbb egy mannak ugyanabbl a civilizcibl kell szrmaznia, mint amelyikbl a lny is szrmazik.

Miutn fizettl a lnyrt, helyezd a harci zndba.

A harci znba helyezhet lnyek szma korltlan.

(Egy szrny krtya kijtszsa). KP.

Fontos! A lnyek nem tudnak abban a krben tmadni, amelyikben megidzted ket, mert idzsi betegsgk van. Majd a kvetkez krdben fognak tudni tmadni.

 

Egy evolcis lny megidzse:

Az evolcis lny egy klnleges szrny, mely az els Duel Masters kiegsztben jelenik majd meg. Egy evolcis lnyt ugyangy tudsz megidzni, mint egy ltalnos szrnyet, de csak akkor, ha mr van egy megfelel faj lny a harci znban. Az evolcis lnyen rajta van, hogy milyen faj lnyed kell, hogy legyen.

Ha megidzel egy evolcis lnyt, akkor rakd r arra a lnyre, amelyikbl „kifejldik”. Hagyd alatta a msik lnyt, de ne vedd figyelembe. Csak az evolcis lny neve, kpessge s ereje a fontos. Az evolcis lnyek nem lesznek idzsi betegek, mg akkor sem, ha a lny amelyikbl kifejldtek, az volt, teht egybl tmadhatsz velk, miutn a harci zndba raktad ket.

Az egymsra rakhat evolcis lnyek szma korltlan.

Az ellenfeled lnyt soha nem fejlesztheted tovbb, mg tbbjtkos jtkban sem. Ha az evolcis lnyt elmozdtjk valahov a harci znbl, az egsz kupac mozdul, nem csak a tetejn lv evolcis lny.

Amg az evolcis lny jtkban van, maga is a lny, amelybl kifejldtt, egy krtynak szmtanak. Ha a kupac mshov kerl, nem a harci znba, akkor ismt kln krtyknak szmtanak. Teht ha egy varzslat thelyezi az evolcis lnyed a mana zndba, akkor annyi kln krtyt kapsz a mana zbdba.

 

5.Tmadj!

A harci znban lv lnyekkel tmadhatsz. Azokkal a lnyekkel nem tudsz tmadni, amelyeket most raktl a harci zndba, mert idzsi betegsgk van.

(Ne feledd, hogy az evolcis lnyek klnlegesek s nem kapnak idzsi betegsget!)

Minden krben annyi lnyeddel tmadhatsz, amennyivel akarsz. Vlassz egyet, tmadj vele, vlassz egy msikat, tmadj azzal is s gy tovbb.

Tappelj egy lnyt, amivel tmadni szeretnl s mondd meg, hogy mit tmadsz vele. Meg tudod tmadni az ellenfeled, vagy az egyik tappelt lnyt a harci znjban.

Ha egy lnyt tappelsz, hogy tmadjon, nem kell a mana zndban is krtykat tappelned. Ha egyszer fizettl, hogy megidzz egy lnyt, nem kell fizetned rte, hogy tmadjon.

 

Ellenfeled megtmadsa:

Ha az egyik lnyed megtmadja az ellenfeled s nem tudja blokkolni a tmadst, az egyik pajzsa ttrik. Ez azt jelenti, hogy kivlasztod az egyik pajzst s azt a kezbe veszi.

Ha az ellenfelednek nincs tbb pajzsa s az egyik lnyed mgegyszer megtmadja, te nyersz.

Bizonyos lnyek egynl tbb pajzsot is t tudnak trni, ha megtik az ellenfeled. ket gy hvjak, hogy „dupla trk”. ( double breaker).

Fontos! Ha az ellenfelednek kevesebb pajzsa van, mint amennyit t tudna trni a tmad lnyed, a lnyed nem ti ki t, hanem csak a maradk pajzsokat semmisti meg. (Ellenfeled megtmadsa) KP.

 

Tappelt lny tmadsa:

Ha az egyik lnyed megtmadja ellenfeled egyik tappelt lnyt s nem tud blokkolni, a kt lny csatzik egymssal.

Minden lnynek van egy szma a bal als sarkn. A nagyobb ervel rendelkez lny nyeri meg a csatt. A vesztest a tulajdonosa a temetjbe teszi. Ha mindkt lny ugyanolyan ers, akkor mindketten a tulajdonosuk temetjbe kerlnek. Nmely lnynek egy „+” van az erejk utn. Ez azt jelenti, hogy a lny ereje megnhet a szvegdobozban lert dolgok miatt. Ne felejtsd el elolvasni, hogy mi ll benne! (Tappelt lny tmadsa) KP.

 

Tmads-hatsok:

Az jabb kszletekben lesz nhny olyan lny, melynek klnleges hatsa van, mikor tmad. Ha tmadni akarsz az egyik lnyeddel, vlaszd ki, hogy melyik legyen az, tappeld, s vlaszd ki, hogy mit tmadjon. Ezutn hajts vgre minden hatst, ami letbe lp a lnyed tmadsa miatt. Ezutn az ellenfeled kivlaszthat blokkolkat.

 

Egy tmads blokkolsa:

Csak a „blokkol” kpessggel rendelkez lnyek tudjk megakadlyozni, hogy az ellenfl tmad lnye megtmadja azt, amit akar.

Hasznlhatod az egyik blokkol lnyed, hogy meglltson brmely tmadst. Ha a lnyed blokkol, tappelned kell, teht csak akkor tud blokkolni, ha nincs tappelve. Az idzsi betegsg nem gtolja a lnyt a blokkolsban. Ha egy lny blokkol, a tmad lnnyel harcol. A tmad lny nem tudja megtmadni azt amit eredetileg akart ( ellenfeledet vagy egy msik lnyt), mert most a blokkolval kell harcolnia. Az ersebb lny nyeri meg a csatt, a msik pedig a temetbe kerl. Ha a kt lny ugyanolyan ers, akkor mindketten tulajdonosuk temetjbe kerlnek. Nhny lnynek az ereje mgtt egy „+” van. Ez azt jelenti, hogy a lny ereje megnhet a szvegdobozban lertak miatt. Ne felejtsd el elolvasni, hogy mi ll benne!

 

A tmad lpsek sorrendje:

 Sokat szmthat, hogy mi trtnik elbb a tmads sorn. A kvetkez szablyok lerjk, hogy mi milyen sorrendben trtnik.

Amikor tappeled a lnyed, hogy megtmadd az ellenfeled hajts vgre minden hatst ami akkor lp letbe „amikor az a lny tmad”. Utna, ha az ellenfeled nem blokkol, kvesd a  szrnyeden lv sszes ide vonatkoz utastst. Ezutn trd t a pajzsokat (vagy nyerj, ha nincs tbb pajzs).

Ha kt lny harcol, elszr kvesd az ide vonatkoz utastsokat a te lnyeden. Utna az ellenfeled vgrehajtja az lnyn lv, ide vonatkoz utastsokat.

Ezutn hasonltstok ssze a kt lny erejt. Ha az egyik lny gyengbb, akkor a temetbe kerl. Ha a lnyek ugyanolyan ersek, mindketten a temetbe kerlnek. Vgl hajtstok vgre a csata utn letbe lp utastsokat.

 

6. Fejezd be a krd.

Kzld ellenfeleddel, hogy vgeztl. Most kvetkezik! Folyamatosan vltogasstok kreiteket, amg az egyiktk nem nyer.

( Tmadj amikor csak tudsz! gy tudod megnyerni a jtkot.) KP

 

Kulcsszavak

Nhny lnynek olyan klnleges kpessge van, ami csak egy vagy kt szval van feltntetve. Ezek a „kulcssz” tulajdonsgok a krtykon rvid lersokkal jelennek meg, hogy emlkeztessenek r, hogy mit is tudnak.

Jelenleg 5 kulcssz kpessg ltezik.

(Tudtad hogy…? Csak a „blokkol” lnyek tudnak meglltani tmadsokat!) KP

-          Blokkol.  Minden lnyed, amin a „blokkol” sz szerepel, meg tudja lltani az ellenfeled lnyeinek tmadst. Amg nincs tappelve, tjba tud llni az ellenfeled tmad lnyeinek, hogy meggtolja azokat az ellened, ill. tappelt lnyeid ellen irnyul tmadsban. Csak monnd, hogy a lnyeddel blokkolni akarod a tmadst, utna tappeld s a tmad lnnyel fog harcolni. Amit az ellenfeled lnye eredetileg meg akart tmadni, most biztonsgban van!

 

Dupla tr. Minden lnyed, amely rendelkezik a „ dupla tr” kpessggel, 2 pajzsot tr t ( egyszerre csak egyet), ha tmadja az ellenfeled s nem blokkolja. Ha csak 1 pajzs maradt, csak azt az egyet tri t s egy msik lnnyel kell jra megtmadnod az ellenfeled, hogy megnyerd a jtkot.

 

Ers tmad. Az „ers tmad” lnyek ersebbek lesznek, amikor tmadnak. Egyszeren add hozz az „ers tmad” szmot az erejhez, tmads sorn.

Pldul egy 3000-es erej lny, amelyik „+2000-es ers tmad”, 5000-es ervel rendelkezik, ha tmad. Ha egy „+”-t ltsz egy lny ereje mellett, mindig olvasd el a krtyt, hogy megtudd, hogy hogyan lehet ersebb!

 

-Pajzs bumerng. Ha egy „pajzs hats” varzslatot veszel a kezedbe a pajzs zndbl, egybl kijtszhatod, anlkl, hogy fizetned kelljen rte. Ez a fajta varzslat az egyetlen, amit az ellenfeled kre alatt is kijtszhatsz. Ha akarod, a kezedben is tarthatod a varzslatot s ksbb a te egyik krdben is kijtszhatod a szoksos mdon, ha fizetsz rte.

 

Vgzetes! A „vgzetes” lnyek hallosak a csatban. Ha egy ilyen lny harcol egy msik lnnyel, a msik lny a temetbe kerl mg akkor is, ha nyeri meg a csatt.

 

( Tudtad, hogy…? Sose add fel! A „pajzs hats” varzslatok meg tudjk vltoztatni a sorsod!) KP

 

A sajt paklid sszelltsa:

Az egyik legjobb dolog a Duel Masters jtkban, hogy te llthatod ssze a sajt paklid. Brhogy sszellthatod a paklidat, csak tartsd be ezeket az egyszer szablyokat:

-          A paklidnak legalbb 40 lapot kell tartalmaznia.

-          A paklidban 1 krtybl maximum csak 4 msolat lehet.

Nehz j paklit sszelltani, de a legjobb, ha kezdsknt 2 vagy 3 sznt is felhasznlsz a paklidhoz. Tbbnyire lnyeket rakj bele, mert nlklk nem tudsz nyerni.

Ajnlatos alacsony s magas r lnyeket is tenned a paklidba. Ha csak nagy lnyekkel jtszol, az ellenfeled hamar le fog rohanni kis lnyekkel. Ha csak kis lnyekkel jtszol, az ellenfeled le fog hozni egy-kt nagy szrnyet, amik knnyedn elbnnak a kis lnyeiddel. Miutn ksz a paklid, sokat jtsz vele. Cserld le azokat a lapokat, amelyek nem segtenek neked, vagy csak ritkn tudod kijtszani ket. Folyamatosan dolgozz a paklidon s hamarosan kpes leszel legyzni minden ellenfeled. Ne feledd, hogy a legjobb dolog a gyjthet krtyajtkokban az, hogy brmely lapot berakhatod a paklidba, teht kezdj el ksrletezni!

 

Jtk kettnl tbb jtkossal:

A Duel Masterst egyszerre tbb bartoddal is tudod jtszani! Minden jtkos a sajt paklijt hasznlja! ljetek le egy asztalhoz s hasznljtok az itt tallhat specilis szablyokat.

 

Alapszablyok

A krt az ra jrsa szerinti irnyba adjtok tovbb.

A lnyeid csak a kzvetlenl melletted jobbra s balra l ellenfeleidet tudjk tmadni. Ha legyzl egy ellenflt, akkor megtmadhatod az utna kvetkezt.

Varzslataidat hasznlhatod brmelyik ellenfl ellen s brmelyik lny ellen, mg akkor is, ha nem tudod megtmadni.

A te lnyeid nem tudnak blokkolni egy msik jtkos, ill. annak lnyei ellen irnyul tmadst. Minden alkalommal, amikor legyzl egy ellenfelet, kapsz egy krtyt a pajzsaidhoz, jutalomkppen. Vedd a paklid tetejn lv krtyt s tedd kppel lefel (anlkl, hogy megnznd) a pajzs zndba.

 

Mindenki-mindenki ellen varins

Ebben a fajtban egyedl vagy mindenki ellen. Akkor nyersz, ha mindenki ms eltted kiesik.

 

Csapatjtk varins

Ebben a jtkban egy csapat tagja vagy.  Mindkt csapatban ugyanannyi jtkosnak kell lennie. lj a msik csapat kt embere kztt. A te csapatod gyz, ha a msik csapat sszes tagja kiesik. A csapatjtkban, ha legyzl egy ellenfelet, megtmadhatod a kvetkezt. Viszont nem tmadhat meg tged, ha egy csapattrsad kztetek l. Neki tovbbra is a csapattrsadat kell tmadnia.

 

         Szjegyzk

 

Tmads: A te harci zndban lv lnyeid meg tudjk tmadni az ellenfeledet, vagy az tappelt lnyeit. A tmadshoz tappeld az egyik lnyed s mondd, hogy mit szeretnl vele megtmadni. Ha egy lny egy msikat tmad, akkor csatznak. Az ersebb lny gyz. A vesztes a tulajdonosa temetjbe kerl. Ha egyformn ersek, akkor mindkt lny a temetbe kerl. Ha az egyik lnyed az ellenfeled tmadja s nem tudja blokkolni, vlaszd ki az egyik pajzst. Az ellenfelednek a kezbe kell vennie azt. Ha megtd az ellenfeled, amikor nincs pajzsa, nyertl!

Csata! Kt lny csatzik, amikor az egyik megtmadja a msikat. Akkor is csatznak, ha az egyik blokkolja a msikat. Az ersebb lny gyz. A vesztes a temetbe kerl. Ha ugyanolyan ersek, akkor mindketten a temetbe kerlnek.

Harci zna: Ez a te s az ellenfeled pajzsai kztti terlet. Csak a harci znban lv lnyek tudnak tmadni.

Blokkol: Minden lnyed, amin a „blokkol” sz fel van tntetve, meg tudja lltani az ellenfeled lnyeinek tmadst. Lsd a „kulcsszavakat” (a 12. oldalon).

ttrni a pajzsot: Ha az egyik lnyed megtmadja az ellenfeled s nem tud blokkolni, akkor ttri az egyik pajzst. Ez azt jelenti, hogy kivlaszthatsz egyet a pajzsai kzl s a kezbe veszi azt.

Kijtszani: Hogy kijtssz egy varzslatot, rakd ki a kezedbl, fizesd ki az rt s tedd azt, ami r van rva.

Civilizci: A Duel Masters jtkban 5 civilizci ltezik. A krtya szne jelzi, hogy melyik civilizcibl szrmazik: srga = fny, fekete = sttsg, piros = tz, zld = termszet, kk = vz. A civilizci fontos szerepet jtszik a lnyek megidzse s a varzslatok kijtszsa sorn. Ha egy lnyrt, vagy varzslatrt fizetsz, a felhasznlt mank kzl 1-nek abbl a civilizcibl kell szrmaznia, amibl a lny, ill. varzslat szrmazik.

r: A lny, ill. varzslat ra a krtya bal fls sarkn van feltntetve. Annyi mant kell fizetned ahhoz, hogy kijtszd a krtyt, amennyi az ra. A fizetett mank kzl legalbb 1-nek abbl a civilizcibl kell szrmaznia, mint krtya, amit ki akarsz jtszani.

Lny: A lnyek a jtk legfontosabb krtyi. k tudnak tmadni, ha a harci znban vannak. Az ellenfeled megtmadsval tudod csak megnyerni a jtkot.

Pakli: Neked is s ellenfelednek is van egy pakli krtyja. A kezd paklik 20 laposak. Ha nem a kezd csomaggal jtszol, a paklidnak 40 laposnak kell lennie. Ugyanolyan lapbl maximum csak 4 db. Lehet a paklidban. A kezd csomagban lv 2 kis paklit sszerakhatod, hogy 1 teljes rtk paklit kpezz. A jtk kzben sem te, sem ellenfeled nem nzheti meg a pakliban lv lapokat s nem vltoztathatja meg a sorrendjket, kivve, ha egy krtya azt utastja.

Megsemmisteni: Egy lny megsemmistse a harci znbl a temetbe helyezst jelenti. Megsemmistheted sajt, vagy ellenfeled lnyeit. Ha egy krtyn az ll, hogy semmists meg valamit, csak egy lnyt vlaszthatsz – nem pajzsot, vagy a mana znban lv krtyt.

Kidobni: Ha egy krtyt kidobsz, akkor azt kiveszed a kezedbl s a temetbe rakod.

Dupla tr: Minden lnyed, ami rendelkezik a „dupla tr” kpessggel, 2 pajzsot tr t mindig, ha megtmadja az ellenfeled s nem tud blokkolni. Lsd a „ kulcsszavakat”. (12.o.)

Hzs:  Ha egy krtyt hzol, akkor a paklid tetejrl a kezedbe veszed. Ne mutasd meg az ellenfelednek.

Evolcis lny: Egy evolcis lnyt csak egy, a harci zndban lv, ugyanolyan tpus lnyre tudsz megidzni. (Lsd 7. oldal).

Hangulat szveg: Ez a szveg nmely szvegdoboz aljn tallhat, de nem befolysolja a jtkot. Azrt „hangulat” szveg a neve, mert csak a jtk hangulatnak emelsre szolgl.

Temet: Ide kerlnek a kidobott lapjaid. Tartsd kppel felfel, a paklid mellett.

Leoszts: A kezedben lv krtyk a leosztsod. Megnzheted ket, de ne mutasd meg az ellenfelednek. Akkor is van leosztsod, ha a kezedben nincs krtya. Pldul, ha egy krtyn az ll, hogy dobd ki a leosztsodat, de nincs krtya a kezedben, akkor is ki tudod dobni a leosztsod.(Csak 0 lapot dobsz ki).

Mana: A mana a mgikus energia egy tpusa. Ezt az energit arra hasznlod, hogy fizess a lnyekrt s a varzslatokrt. A mant a mana znban lv krtyk tappelsvel kapod. Minden egyes tappelt krtya 1 mant ad abbl a civilizcibl, amelyikhez tartozik. Amikor fizetsz egy lnyrt, ill. varzslatrt, legalbb 1 olyan mant  kell hasznlnod, ami abbl a civilizcibl szrmazik, amelyikbl a lny, ill. a varzslat. Pldul, ha egy termszet lnyt akarsz megidzni, aminek 8 az ra, legalbb 1 termszet mant fizetned kell. A tbbi 7 lehet ms civilizcibl is.

Mana zna: Ez a kzted s a pajzsaid kztt lv terlet. Egy krben egyszerre csak 1 krtyt rakhatsz a mana zndba, kivve ha egy varzslat vagy hats msra utast. Ha nem akarsz, nem kell minden krben raknod egy krtyt a mana zndba. Brmennyi krtya lehet a mana zndban. Ha a mana zndba raksz egy krtyt, nem kell kifizetned az rt, mert nem idzed meg, ill. nem jtszod ki, mint egy varzslatot. A mana znban lv krtyknak a mana termelsen kvl semmilyen kpessgk nincs. (Hagyd figyelmen kvl a rajtuk lv szveget.)

Er: Ez a krtya bal als sarkn lv szm. A lny ereje mutatja, hogy milyen jl harcol. Ha lnyek egymssal harcolnak, az ersebb legyzi a msikat. Dntetlen esetn mindketten vesztenek. Nmely lnynek egy plusz jel (+) van az erje mellett. A plusz jel egy emlkeztet az olyan lnyeken, melyek klnleges kpessgek miatt ersebbek lesznek, mint az „ers tmad” lnyek.

Ers tmad: Az „ers tmad” lnyek tmads sorn ersebbek lesznek. Lsd a „kulcsszavakat” (23.o.).

Pajzs: A jtk elejn 5 krtyt raksz magad el, arccal lefel. Ezek a pajzsaid. Ha egy lny tmad s a jtkos, akit tmad, nem tud blokkolni, akkor a jtkos egyik pajzst ttri. Ha egy pajzs ttrik, a tulajdonosa a kezbe veszi. Te nyersz, ha az egyik lnyed megtmadja az ellenfeledet, amikor mr nincs tbb pajzsa (feltve ha nem blokkoljk a tmadst). Ha egy krtya megengedi az ellenfelednek, hogy brmelyik pajzsod megnzze, nem keverheted ssze ket, hogy az ellenfeled ne tudja, hogy melyiket ltta.

Pajzs bumerng: Ha a pajzs znbl a kezedbe veszel egy olyan varzslatot, ami „pajzs bumerng”, azonnal kijtszhatod anlkl, hogy kifizetnd az rt. Lsd a „kulcsszavakat” (13.o.).

Vgzetes:  A „vgzetes” lnyek nagyon veszlyesek a csatban. Lsd „kulcsszavak” (13.o.).

Varzslat: A varzslatok olyan krtyk, amelyek csinlnak valamit s utna a temetbe kerlnek. Ha nem tudsz vgrehajtani mindent, amit a varzslat ler, akkor csinlj meg belle annyit amennyit tudsz.

Lps: Minden jtkos kre 6 lpsre oszlik: (1) kezdd el a krd, (2) hzz egy lapot, (3) rakj egy krtyt a mana zndba, (4) idzz lnyeket s varzsolj, (5) tmadj, s (6) fejezd be a krd. Lsd a „kr sorrendet” (3.o.).

Idzs: Az idzs azt jelenti, hogy kiveszel egy lnyt a kezedbl, kifizeted az rt s leteszed a harci zndba.

Idzsi betegsg! A legtbb lny idzsi betegsgben szenved, amikor kirakod a harci znba. Ez azt jelenti, hogy a kvetkez krdig nem tud tmadni. Az idzsi betegsg nem gtolja a lnyeket a blokkolsban. Az evolcis lnyekre nem hat az idzsi betegsg.

Tappels: Ha tappelsz egy lnyt, az oldalra fordtod. A krtya tappelse jelzi, hogy ebben a krben mr hasznltk. Ha egy lnyt tappelsz (pldul tmadskor), nem kell a mana zndban lv krtykat is tappelned. Ha egyszer kifizettl egy lnyt, nem kell azrt fizetned, hogy tmadjon.

Visszatappels: Ha visszalltasz egy krtyt fggleges llsba, akkor visszatappeled.

 

 

 Krdsek?

 

 

Ha krdsed van, a vlaszt r lehet, hogy itt megtallod. Ha ebben a szablyknyvben nem tallod a vlaszt, akkor hasznld az elrhetsgnkrl adott informcit a 31. oldalon.

 

ltalnos krdsek

K: Miben klnbznek a lnyek a varzslatoktl?

V: Ha megidzel egy lnyt, a harci zndba rakod s az ott marad, hogy szolgljon tged minden krben (kivve, ha elveszt egy csatt, vagy valami ms okbl a temetbe kerl). Ha egy varzslatot jtszol ki, tedd ami r van rva s dobd ki a temetbe. Ha viszont a mana zndba raksz lnyeket s varzslatokat, ugyangy mkdnek. Oda rakod ket s ott maradnak.

 

K: Ha egy varzslaton az ll, hogy vlasszak egy lnyt, kijtszhatom akkor is, ha nincs lny, amit vlaszthatnk?

V: Igen. Brmilyen varzslatot kijtszhatsz, ha azt a megfelel idben teszed s

 
Duel Master
 
ra
 
Jtkok
 
Sznezk
 
A ht krtyja
 
Lapok
 
Frumok
 
Okossgok
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!